شناسهٔ خبر: 172073 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز خبر داد؛

پیشرفت ۵۰ درصدی مسقف کردن بازار سنتی نطنز در اصفهان

موحدی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز گفت: مسقف کردن بازار سنتی نطنز، در حوزه بازآفرینی شهری، ۵۰ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان ؛ حامد موحدی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز در خصوص وضعیت پروژه بازآفرینی شهری این شهرستان اظهار کرد: مرمت و بازآفرینی بازار سنتی نطنز به عنوان یکی از مطالبه های چندین ساله مردم در حال اجراست.  

وی افزود: طی تفاهم نامه سه جانبه فی مابین بازآفرینی شهری (راه وشهرسازی)، میراث فرهنگی و شهرداری نطنز، روند مرمت و بازآفرینی این بازار سنتی در دستور کار ویژه قرار گرفت.  

به گفته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نطنز، برای این منظور، ۲ میلیارد تومان آورده راه و شهرسازی بوده همچنین بازآفرینی این بازار به گونه ای برنامه ریزی شده که مغازه ها و کارگاه های سنتی، علاوه بر رفع نیاز شهروندان منطقه، موجب استفاده گردشگران و دوستداران بناهای تاریخی این باغشهر شود.  

وی گفت: مطالعه های طرح جامع مرمت و احیای بازار تاریخی و هویت بخشی به فضای کالبدی محور اقتصادی، فرهنگی، تاریخی و گردشگری حد فاصل مسجد جامع تا میدانگاه بازار سنتی نطنز و محوطه اطراف آن با محوریت و کار تخصصی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طی چند سال گذشته انجام شده است.  

گفتنی است: شهر نطنز یکی از مراکز تاریخی، فرهنگی، مذهبی و گردشگری است که توانسته زیبایی‌ها و جاذبه‌های فراوانی را برای گردشگران ایجاد کند که یکی از این جاذبه‌ها، مراکز خرید و بازارهای سنتی است، لذا اجرای اقدامات ویژه در حوزه بازآفرینی شهری برای این شهرستان بسیار حائز اهمیت است.